T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / YAKUTİYE - Mecidiye Anadolu Lisesi

Rehberlik Servisi Hakkında

 REHBERLİK SERVİSİMİZ VE ÇALIŞMALARI


Okul Rehberlik Servisimiz 2 Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen ile çalışmalarını sürdürmektedir.

 

Okulumuz öğrencilerinin bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerinin kendisi ve toplum için en uygun şekilde gelişmesi amacına uygun olarak yetişmesi için rehberlik servisimiz etkili bir biçimde çalışmaktadır. Bu amaçla bireysel ve grupla görüşmeler yapılmaktadır. Öğrencilerimizin arasında bir problem çıktığı durumlarda rehberlik servisimiz devreye girmekte, öğrencilerimizin arasındaki problemi uzlaşmacı biçimde çözümleyebilmektedir.

 

OKUL REHBERLİK FAALİYETLERİ

Öğrencilerimize öğretim çalışmalarından ayrı, sınıf öğretimi dışında sağlanan ve onun kişiliğinin duygusal ve toplumsal yanlarıyla sağlıklı bir şekilde gelişmesine hizmet eden çalışmalar yapılmaktadır. Rehberlik servisimizde veliler ve öğrenciler koşulsuz kabul görürler. Öğrencilerimiz herhangi bir sorun karşısında rehber öğretmenin yardımcı olacağının bilincini kazanır.

Duygusal sorunlar, uyum sorunları, ders başarısı, kaygı ve korkular, gelişim sorunları, meslek seçimi, iletişim becerileri, (aile, çevre, öğretmen, arkadaş arasında ) aile danışmanlığı, eğitsel, mesleki ve bireysel rehberlik psikolojik danışma ve rehberlik servisinin yapmakta olduğu çalışmalardır. 


ÖĞRENCİ BİREYSEL GÖRÜŞMELERİ

Öğrenciler her ihtiyaç duyduklarında rehber öğretmenleri ile bireysel görüşme yapabilirler. Rehber öğretmen, öğrenci, öğretmen, aile ve kendi gözlemlerinden edindikleri bilgiler doğrultusunda öğrencilerini bireysel görüşmeye alır.  Okula yeni gelen öğrencilerle kayıt öncesinde bireysel görüşmeler yapılır. Öğrencilerin bireysel görüşme taleplerini arttırabilmek ve güvene dayalı bir ilişki başlatabilmek amacıyla, öğrencilerin sosyal ortamlarında (teneffüsler, geziler, sosyal aktiviteler vs.) bulunmaya gayret ederler.

  

VELİ GÖRÜŞMELERİ

Rehber öğretmen ve ilgili öğretmenler tarafından öğrencilerin velileri, ihtiyaç olması durumunda ziyaret edilir.   Öğrencilerin gelişimsel süreçlerini, sosyal, duygusal, bilişsel ve akademik performanslarını etkileyebilecek durumlar yaşanmakta ise, velilerin rehber öğretmenlerine bilgi vermeleri, rehber öğretmenlerin öğrencilerine en uygun desteği verebilmeleri açısından ayrıca önem taşımaktadır. Bundan dolayı veliler gerekli gördükleri her durumda rehber öğretmenlerinden randevu alarak rehberlik görüşmesi talep edebilirler. 

ÖĞRETMEN GÖRÜŞMELERİ

Sınıf öğretmenleri ile düzenli olarak rehberlik görüşmeleri yapılır. Görüşmeler esnasında her öğrenci tek tek ele alınarak, bireysel değişimler ve gelişmeler üzerinde durulur.

Sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri ile ihtiyaç duyulan her anda rehberlik görüşmeleri yapılır. Ayrıca rehber öğretmen, göreve yeni başlayan öğretmenlerin okula uyum süreçlerinde aktif görev alarak, bireysel ve grup etkinliklerinde bulunur.

 

GRUP ÇALIŞMALARI

Grup çalışmalarında amaç; benzer sorunlar yaşayan öğrencilerin, sorunlarına birlikte çözüm aramaları, grup etkileşimi içinde "bunu yaşayan yalnız benim" duygusundan uzaklaşmaları ve grup halinde yaşayarak öğrenme sürecine ulaşmalarıdır. Grup çalışması için belirlenen konunun içeriği değişse bile, öğrencilerin öncelikle kendileriyle ilgili konuları paylaşabilme, kişisel özelliklere saygı gösterebilme, diğerlerini anlama ve dinleme gibi bireysel deneyimler yaşamaları hedeflenir. Rehber öğretmen tarafından, benzer konularda desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerle, öğrencilerin istekleri de göz önüne alınarak, sene içine yayılmış grup çalışmaları yapılır. 


SEMİNERLER

Öğrenci, veli ve öğretmenlerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konularda, Rehberlik Bölümü tarafından seminer, eğitim çalışması ve sohbet toplantıları düzenlenir. Bunların bazıları Rehberlik Bölümü tarafından planlanıp uygulanırken, bazıları için konusunda uzman olan kişiler okulumuza davet edilir.


DİĞER ÇALIŞMALAR

Rehberlik Bölümü, öğrenmenin bir bütün olduğu düşüncesinden yola çıkarak, okul sistemi içinde yer alan tüm aktivite ve çalışmaların bazılarının planlama ve geliştirme, bazılarının ise uygulama aşamalarında aktif olarak yer alır. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.09.2014 - Güncelleme: 21.09.2021 10:10 - Görüntülenme: 2291
  Beğen | 0  kişi beğendi